Prakticky stejný podíl na problémech mají metodiky i nástroje. I když ve srovnání s vnitřními překážkami sotva poloviční. Co jsou hlavní konkrétní námitky:
- jde o příliš složitou oblast, pro kterou si firma nemůže dovolit specialisty
- nástroje a nezbytné služby k jejich praktickému využití jsou extrémně drahé a tudíž jen sotva návratné
Složitosti až zmatku, který dlouhodobě v procesním řízení vládne, napomáhají dva hlavní faktory:
- jde o oblast rychle se vyvíjející, která opravdu integruje řadu dříve zcela oddělených disciplín (manažerské systémy řízení a nauka o podniku, personální a sociální psychologie, velmi hluboké průniky do IT...) se zcela rozdílným slovníkem i zkušeností
- dodavatelé IS systémů často dílčí a vytržené oblasti BPM využívají pro podporu prodeje svých produktů, zejména při komunikaci jejich přidané hodnoty manažerům a výkonným pracovníkům. Často přitom vytvářejí svou vlastní účelovou terminologii nebo posunou již zavedený sémant některého pojmu zcela jinam. Obdobně postupují konzultační firmy, které jednotlivé módní vlny spojené s BPM marketingově integrují do svých metodik a na vlastních projektech pak působí zmatek.
Jak je tomu s cenou nástrojů a služeb pro BPM? Ty jsou za posledních 10 let prakticky stále stejné a u špičkových produktů a služeb opravdu vysoké. Liší se sice cenové modely - některé nástroje mají již v základu prakticky použitelnou širokou funkcionalitu a proto jsou samy o sobě drahé, u jiných je sice základní nástroj sice levný ale pro profesionální práci prakticky nepoužitelný. Zatím se neobjevuje silněji snaha bundlovat BPM nástroje s jinými IS systémy, zato během posledních dvou let sílí komunita budující velmi kvalitní nástroje na bázi otevřených řešení.
Vnější překážky
Téma měsíce: Projekty
Subscribe to:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 Comments:
Post a Comment