Klíč v dosahování výsledků je v roli vlastníka procesu. Informační podpora procesu je jeden z významných atributů fungujícího procesu. Stejně jako jakost. Ale nebudou to informatici, kteří budou hledat potenciály zlepšení, budou je těžit, budou vytvářet výroky při hodnocení výkonnosti a efektivnosti procesů, změně rolí lidí v procesech, uspořádání procesů atd...
Budou to především vlastníci těchto procesů a operativní manažeři (to může a nemusí být stejná role), kteří reálně procesy vládnou.
O čem je třeba přemýšlet je to, kdo je nejlepší vlastník procesu, jakou hraje roli v dynamice zlepšování procesu a jaké musí mít pro tuto roli způsobilosti. Musí být někde v blízkosti tohoto "živého" procesu. Informatik je specialita, který napomůže efektivnímu zpracování dat, informací, znalostí a dokonce zkušeností (až po expertní systémy), workflow a komfortnímu řízení procesu. Ale není to on, kdo těží z procesu přidanou hodnotu, kterou musíme umět poměřit v zisku.
Kdy tedy přinese BPM výsledky
Téma měsíce: Projekty
Subscribe to:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 Comments:
Post a Comment