Rovnou k věci

John Byrne, Jack Welch: Jack. Rovnou k věciJohn Byrne, Jack Welch: Jack.
Rovnou k věci
(Jack. Straight from the Gut)
Počet stran: 498
ISBN: 80-7205-214-4
Vydal: Pragma, 2006

Byť generálnym riaditeľom spoločnosti je šialené a senzačné. Dostanete veľa zaplatené, ale skutočnou odmenou je zábava.

Poctivosť
Najdôležitejšia vlastnosť obchodníka. Je vstupenkou do hry. Vždy je len jediná cesta - priama. Pomáha vybudovať vzťahy so zákazníkmi, dodávateľmi, analytikmi, konkurentmi a vládami.

Obchodná spoločnosť a komunita
Hlavná spoločenská zodpovednosť generálneho riaditeľa je zaistiť finančný úspech spoločnosti. Iba zdravá, víťaziaca spoločnosť má zdroje a schopnosti potrebné k tomu, aby mohla robiť správne veci.

Nastavenie tónu
Každá organizácia je podnecovaná osobou stojacou v jej čele. Tón v spoločnosti nastavuje GR. Nechcel byť fotografiou vo výročnej správe, ale chcel byť niekto, koho každý pozná.

Maximalizácia intelektu organizácie
Vťahovanie mysle každého zamestnanca do úsilia spoločnosti tvorí veľkú časť práce GR. Preniesť najlepšie myšlienky každého pracovníka k iným - to je tajomstvo úspechu. Nič nie je dôležitejšie.

Ľudia na prvom mieste, stratégia na druhom
Dostať správnych ľudí na správne miesta je omnoho dôležitejšie, ako rozvíjať stratégiu. Zistili, že i keby mali najskvelejšie stratégie, bez správnych vodcov, ktorí by ich prijali za svoje, dôsledne ich naplňovali a rozvíjali, by dosiahli iba dobre vyzerajúce prezentácie a podpriemerné výsledky.

Neformálnosť
Byrokracia hrdúsi, neformálnosť oslobodzuje. Neformálnosť súvisí s uistením, že záleží na každom - a s vedomím každého, že na ňom záleží. Je to široko otvorená atmosféra, v ktorej sa každý dobre cíti. Záleží na nadšení, chemizme a toku myšlienok z každej úrovne a miesta. Všetci sú vítaní a očakáva sa, že sa dajú do diela.

Sebavedomie
Sebavedomí ľudia sa neboja, keď sú ich názory podrobované kritike a výzvam. Majú radosť s intelektuálneho súboja, ktorý obohacuje myslenie. Sú to ľudia, ktorým sa páči, kým sú a za žiadnych okolností sa neboja prejaviť sa.

Nadšenie
Spoločná vlastnosť víťazov - ide im o vec viac ako ostatným. Taký človek má byť hlučný, alebo okázalý. Je to niečo, čo vychádza z jeho vnútra. Veľké organizácie dokážu vo svojich zamestnancoch nadšenie prebudiť.

Oslavy
Podnikanie musí byť zábavné. Pre príliš mnoho ľudí je to iba práca. Oslavy sú spôsob, ako organizácii dodať energiu. Úlohou vedúceho je, aby sa jeho tím bavil.

Súlad odmien a meranie
Pokiaľ nie sú merania a odmeny v súlade, dostávate to, čo nehľadáte.

Diferenciácia
Hybnou pákou diferenciácie je krivka vitality. Slúžila pre zdokonaľovanie tímov. Zbavovanie sa najhorších zamestnancov je protijed na byrokraciu.

Riadenie ľudí
Riadili továreň ľudí, aby vytvárala veľkých vodcov. Riadenie ľudí nie je to, na čo zvýši čas.

Pochvaly
Pochvaly znamenajú to isté ako dýchanie. Vždy chcel, aby každý vedel, na čom je.

Stratégia
Obchodný úspech nie je ani tak výsledkom grandióznych predpovedí, ako schopnosti rýchlo reagovať na skutočné zmeny, keď nastanú. Stratégia musí byť preto dynamická a predvídateľná.

Konkurencia
Treba sa pýtať: Čo sa to s nami deje, namiesto Čo sa to s nimi deje?

Iniciatívy
Sú dlhodobé. V GE sú to: globalizácia, služby, Six Sigma a obchodovanie po internete.

Terén
Treba často navštevovať.

Lámanie si hláv
K vyriešeniu problému je najdôležitejšie know how, nie tituly a funkcie. Cieľom je získať dobré nápady bez papiera a poznámok, potom sedieť celú noc nad závermi a lámať si hlavu, aby vzniklo najlepšie rozhodnutie. Každý vie, že všetci sú rovnocenní partneri a môžu svoje myšlienky vyslovovať otvorene a neformálne.

Rýchlosť
V GE vládne meritokracia - vláda najlepších, miesto naplnené angažovanými a nadšenými ľuďmi s dobrými hodnotami a vysokou poctivosťou. Je to spoločnosť, ktorá žije pre veľké myšlienky a miesto, kde pracovníci každodenne vstávajú so zámerom hľadať lepšiu cestu.

Zmeny
GE je organizácia, kde sa radujú zo zmien. Pokiaľ je rýchlosť zmien vo vnútri spoločnosti pomalšia, ako mimo nej, je koniec spoločnosti v dohľade.

Hodnoty

Kliknutím obrázek zvětšíte v novém okně.

Strategie

Kliknutím obrázek zvětšíte v novém okně.

Konkurence

Kliknutím obrázek zvětšíte v novém okně.

Zákazníci

Kliknutím obrázek zvětšíte v novém okně.

Řízení lidí

Kliknutím obrázek zvětšíte v novém okně.

Výběr zaměstnanců

Kliknutím obrázek zvětšíte v novém okně.

Hodnocení zaměstnanců

Kliknutím obrázek zvětšíte v novém okně.

Hodnocení vedoucích

Kliknutím obrázek zvětšíte v novém okně.

Kliknutím obrázek zvětšíte v novém okně.

Kliknutím obrázek zvětšíte v novém okně.
Minutovou učební stránku najdete zde (minutová - lze přečíst za minutu, učební - můžete se z ní něco naučit, stránku - vše důležité na 1 A4).

0 Comments:

ISSN 1802-5676  | Copyright © 2003-2007 BPS Business Process Services