Anketního screeningu Vašich názorů se zúčastnilo 168 respondentů se zajímavým výsledkem - polovina pro, druhá polovina neví:
Z diskuze na toto téma zatím vyplývá, že nevyjasněný názor na modelování znalostí vyplývá ze dvou oblastí:
- co modelovat - co z řízení znalostí patří do business modelu a co je již záležitostí operativního řízení
- jak modelovat - jaké konkrétní objekty, vazby a atributy v modelu zachytit
V dalším popisu se budeme zabývat modelováním obou základních typů znalostí:
- explicitními (dokumentovatelnými) znalostmi, které mohou být zaznamenány nejrůznější formou (text, strukturovaná data, zaznamenaná řeč či video.. ale i modely)
- tacitními ve smyslu implicitními nebo ne zcela nedokumentovatelnými znalostmi, jejichž nositelem je člověk a které je možno předávat dále jen jejich sdílením
- explicitními (dokumentovatelnými) znalostmi, které mohou být zaznamenány nejrůznější formou (text, strukturovaná data, zaznamenaná řeč či video.. ale i modely)
- tacitními ve smyslu implicitními nebo ne zcela nedokumentovatelnými znalostmi, jejichž nositelem je člověk a které je možno předávat dále jen jejich sdílením
Pedagogický disclaimer
Jak už z výše řečené záměrně deformované definice vyplývá, s ohledem na rozsah této minipříručky i s přihlédnutím k jejímu výhradně praktickému zaměření se budeme cíleně zabývat znalostmi metodicky nekonzistentně. Nechť obec akademická promine a těchto textů pro výuku studentů nevyužívá.
Jak už z výše řečené záměrně deformované definice vyplývá, s ohledem na rozsah této minipříručky i s přihlédnutím k jejímu výhradně praktickému zaměření se budeme cíleně zabývat znalostmi metodicky nekonzistentně. Nechť obec akademická promine a těchto textů pro výuku studentů nevyužívá.
0 Comments:
Post a Comment