Branžové referenční modely jsou zaměřeny na přenos dobré praxe. Většinou se omezují jen na typové průběhy procesů, výjimečně doplněné o metriky, vzorové nosiče informací nebo nastavení IS či textový popis vybraných pravidel rozhodování.
Málokdy je model doplněn o typové organizační struktury propojené do procesů pomocí rolí.
Bez výjimky chybí základní typy použitelných strategií s vazbou na procesy a infrastrukturu, typová rizika a požadované znalosti pro jednotlivé role.
Zachycení průběhu procesů je vesměs ve 3 až 5 úrovních podrobnosti - oblasti, skupiny procesů, procesy, subprocesy, činnosti. Někdy jsou vztahy řídících procesů k hlavním zachyceny v maticích, málokdy jsou alespoň hlavní procesy použitelně zaznamenány opravdu end-to-end.
Celé pojetí referenčního modelu je velmi individuální - dokonce u stejného dodavatele najdete referenční modely různých odvětví zachyceny zcela odlišnou metodikou.
A tak tyto modely pro vlastní procesní řízení většinou slouží jen jako inspirace, přestože obsahují obrovské množství využitelných informací.
Protože na světě nenajdete dva lidi, kteří budou vnímat a zachytí realitu v modelu stejným způsobem. In když budou používat stejný BPM nástroj, i když se podrží stejné metodiky, i když budou mít vůli modelovat konzistentně.
Co (ne)obsahují branžové referenční modely?
Téma měsíce: Modely
Subscribe to:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 Comments:
Post a Comment