Při přechodu stávající organizační struktury na procesní, je nutné se odpoutat od tradičních modelů a přístupů. Svojí roli v této transformaci hraje nejen typologie firmy, její velikost, druh ekonomické činnosti nebo specializace, ale i způsob jakým je nastaven procesní způsob řízení. Aby byla nově vytvářená procesní struktura životaschopná, pružně reagovala na potřeby zákazníků a vývoji na trhu bude muset zahrnovat jak měkké, tak i tvrdé organizační vazby a vztahy. Tomu musí odpovídat i popis jednotlivých pracovních pozic, kde hlavní pozornost by měla být soustředně zejména na popis dovedností a znalostí zaměstnanců v rámci jednotlivých procesů.
Zcela zásadní v procesu organizování je také rozdělení pravomocí a odpovědností mezi vlastníky procesů, liniové nebo vrcholové manažery, procesní specialisty. Hlavní myšlenkou při přechodu na procesně orientované organizační struktury a nejen na ně, ale i na procesně orientovanou firmu může být motto: „Nebojme se změn“.
Přechod na procesně orientované organizační struktury
Téma měsíce: Organizace
Subscribe to:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 Comments:
Post a Comment