Tato část by se dala odbýt bonmotem "kdo neměří, neřídí". V řadě metodik zlepšování je měření dokonce zařazeno na počátek celého cyklu (a samozřejmě tím i na jeho konec).
Jenže měřit (nesmysly) je tak snadné. Narozdíl od měření ukazatelů, které nám skutečně něco o výkonnosti procesů řeknou. Ty většinou nejsou snadno dostupné. A především jejich správná volba není vůbec snadná.
- Procesy měříme proto, abychom poznali jejich chování.
A na základě tohoto poznání mohli zlepšit jejich výkonnost v požadované dimenzi. Pak mluvíme o analytickém měření.
Procesy však měříme i proto, abychom se ujistili, že je jejich výkonnost na správné úrovni a že jejich instance nevybočují z nastavených hranic. Pak mluvíme spíše o monitoringu procesů.
V druhé generaci systémů BPMS se rozdíl mezi těmito měřeními stírá. Mohu sledovat a vyhodnocovat výsledky "simulace" procesů v reálném čase.
Naše měsíční téma se bude věnovat spíše oblasti analytických měření. Protože právě ta jsou nejvíce spojena se zvyšováním výkonnosti procesů.
0 Comments:
Post a Comment